The Woman in the Wall -1. sezona (2023)

boris 08.03.2024. Recenzije TV serije

Dok je već deveti izdanak “Conjuring” universea “The Nun 2” odigrao svoje u kinima, pravo zlo o časnim sestrima možete gledati na televiziji. Showtime je u suradnji s Paramount + streaming servisom producirao šest-epizodnu seriju baziranu prema istinitom slučaju o ženama kojih su se zbog vanbračne trudnoće odricale obitelji i slale ih u samostane gdje bi bile prisiljene raditi u takozvanim “praonicama”. Tamo ih je dočekao pakao, po rođenju “časne” bi boležljivu djecu ostavile samu u sobi i čekale da “prestanu plakati”, a zdravu bi prodale, tj. dale na usvajanje u zamjenu za izdašne donacije. Mlade majke bi silazile s uma, nakon što bi bivale mučene na najgore načine od strane žena udanih za boga, a serija počinje kada gl.junakinja ove serije, Lorna Grady (izvrsna Ruth Wilson) u svojim četrdesetima pri mjesečarenju zapali auto svećenika koji ju je kao djevojku predao u samostan.

Naravno, kako je riječ o policijskom autu stvari se zakompliciraju i u grad stigne mladi policajac da bi pomogao istrazi. Sam slučaj kojim se bavi serija je toliko degutantan i disturbing da je pravo čudo da je uopće emitirano na televiziji, no recimo da je ovo zagrebalo temu puno dublje nego “Spotlight”. Što se samog slučaja tiče svi se u mjestu ponašaju kao da se ništa od navedenog nikada nije dogodilo. Starim policajcima je lakše okrenuti obraz, no lik mladog policajca također ima “prošlost” jer je i sam usvojen iz samostana takvog tipa. Lorna, za koju pak nema dokaza da je učinila išta loše (jer nema kamera u mjestu) postane dio istrage jer je jedina od preživjelih majki koja je uvjerena da joj je dijete živo i zdravo i nije tip osobe koja će olako proći preko takve traume iako je zbog desetljeća koja su prošla od otmice svi gledaju kao lokalnu luđakinju,a iskreno nije da mentalno nije krcata desecima dijagnoza.

No jednom kada se krenu postavljati prava pitanja i zaobilaziti birokratska pravila neke davno zaboravljene istine će polako krenuti isplivavati s površine. Scenaristički i režijski ovo možda ne donosi ništa novo, no puno je kvalitetnije napisana i bolje režirana od posljednje sezone “True Detectivea”, pa ako imate jak želudac mogu Vam samo reći da odavno nisam gledao pametnije napisanu i konstruiranu tv-seriju koja je nažalost prošla relativno ispod radara. A i također u svojih šest epizoda it doesn’t outstay it’s welcome!

Carny (1980)
"Lars Von Trier - Playing The Waves" besplatna knjiga Jana Simonsa