Under Paris (2024) – Najzabavniji “animal attack” u posljednje vrijeme

Morski psi su eksploatiraniji od zombija. Sharknado, Shark Exorcist, Sharkansas Prison Massacre, Swamp Shark, Sand Shark, ma totalni neverending story sa sharkovima. Ipak, ako maknemo sve navedene gluposti i svedemo stvar na jednostavno animal attack filmove, istina je da ih je bilo i sasvim solidnih u zadnje vrijeme. Ajin “Crawl” je bio zbilja dobar i napet, kao i njegov remake “Piranhe”, a svoj obol je dala i Blake Lively preživjevši i ubivši morsko pseto na najdivniji način viđen na filmu uopće u filmu “The Shallows”, redatelja Jaumea Colleta-Serre. O glupoštinama tipa “The Meg” i “Meg 2 – The Trench” less said the better uz dužno poštovanje Jasonu Stathamu.

No, kad imaš dobrog redatelja, gl.glumicu, priču, nisi ograničen nekim PG-13 ratingom i Netflix pljune solidan budget cijela stvar i može ispasti zbilja jako, jako dobro.

Jako dobar redateljXavier Gens (snimio naj film po igri ikad – “Hitman”, poznat i po brutalnom new wave torture horrorcu “Frontier(s)”, a također dovoljno o njegovom talentu govori i to da mu je Gareth Evans praktički prepustio svoju seriju “Gangs of London”)

Jako dobra gl. glumicaBérénice Bejo (casual gledateljima možda ne baš najpoznatija, ali ja je pamtim još iz “A Knight’s Tale” gdje je glumila dvorsku damu Heath Ledgerove ljubavi, Evelyn (Shannyn Sossamon), a osim toga je tumačila i Peppy Miller u Oscarom nagrađenom “The Artist-u” za koji je i sama bila nominirana za najbolju sporednu ulogu, dok je njezin suprug Michel Hazanavicius, redatelj spomenutog filma također odnio Oscara za naj režiju.

So, what’s so special about it? Iskreno, ne znam kad je zadnji put izašao film koji me zanima da sam ga pogledao na sam release-date (ako isključimo filmove sa Scottom Adkinsom) i da mi je tako držao pažnju. Ugl. Ako tražite originalnost, tražite dalje, mislim, samo pogledajte kino-ponudu, sami sequeli, remakeovi, etc… Ovo je možda derivativno i pokradeno iz raznih filmova, ali ako može Tarantino i to je ok, što ne bi mogao netko drugi kada stvar funkcionira ovako dobro! Ali opet s obzirom na broj svježih ideja viđenih ovdje, ajmo ga radije zvati hommageom kultnom Spielbergovom “Jaws” i Harlinovom “Deep Blue Sea” + shitload of fresh ideas and tight directing!

Berenice je ovdje Sophia, znanstvenica koja provodi istraživanje sa svojom ekipom kako onečišćenje oceana utječe na ponašanje morskih pasa. Posebno proučavaju ženku imenom Lilith, koja je odjednom na samom početku kad je ugledaju narasla tipa 5 metara u zadnjih tjedan ili mjesec dana. Prilikom stavljanja tracking markera na nju, cijela ekipa osim nje, hmmm, ne prođe dobro… Primjer sjajne režije i nečeg dosad neviđenog? Sophia se slučajno zalači za Lilith s nekom špagom i s njenom facom u prvom planu vidimo kako je povlači na morsko dno te kako joj od tlaka krene krv na uši i nos, znači suspensful as f…

Tri godine kasnije, Sophia radi u akvariju, nije prežalila nemili događaj, a u akciju je vraća mlada ekipa nabrijanih ekologa koji se nazivaju S.O.S. (“Save Our Seas”) koja otkrije da je Lilith doplivala iz oceana i zaglavila u pariškoj rijeci Seine. Morski pas u slatkoj vodi? Nemojte me zezat? Right? Sad, nisam ja morski biolog i nemam pojma koliko išta od scenarističkih objašnjenja drži vodu, no ispasti će da je Lilith evoluirala,tj.mutirala, prilagodila se slatkovodnom sistemu i ima cijeli čopor svojih baby sharkova sa sobom koji također rastu prilično brzo. No da se plot još začini, baš tada se u Parizu održava natjecanje u triatlonu,a gradonačelnica naravno ne sluša stručnjakinju, niti policiju. Rings a bell ? Nema veze, jer jednom kad akcija krene i Gens počne dekonstruirati priču demonstriravši ambiciozne set-pieceove od kojih je svaki naredni veći od prethodnog, you’re in for a treat! Literally! Gore, splatter, drama, akcija (savršeno raskadrirana akcija) i gluma čine ovaj film jednim od najboljih iz Netflixovog kataloga. Osim toga pogotovo je zanimljiv ending spin on subject i sama odjavna špica koja možda može obećavati i nastavak do kojeg ako dođe, recimo samo da mislim da ima potencijala za biti najbolji film post-apokalipse, ha ono, ikad…

Gens i ekipa, sjedite – pet!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)