The Gentlemen (2024) – Guy Ritchie za Netflix

velimir 13.03.2024. Akcija Komedija Recenzije

Čudni su putevi Guyja Ritchieja. Zavoljeli smo ga kada se krajem 1990-ih pojavio kao “britanski Tarantino” i sve nas zašarmirao nasilnim gangsterskim humorom klasika “Lock, Stock and Two Smoking Barrels” (1998.) i “Snatch” (2000.), demonstracijom uspješnog žongliranja žanrovskim klišejima, britsploatacijom i osobnim autorskim pečatom, mješavinom koja ga je i lansirala u jednog od najuspješnijih engleskih redatelja novijeg doba.

Dio tog uspjeha odnosi se i na novac koji je sa svojim američkim blockbusterima donosio studijima, od “Sherlocka Holmesa” (s Robertom Downey Jr.-om) za Warner do “Aladdina” (2019.), s kojim je Disneyju zaradio preko milijardu dolara. Voli Guy Ritchie novac, ma koliko ga ponekad gubio (flopovi iz 2023. poput “Operation Fortune” i “The Covenant”) – ali voli i film pa je za razliku od drugih koji se jednom kad ugaze u milijarde ne vraćaju u rikverc, Ritchie doslovno iste godine kada i “Aladdina” u kina lansirao i “The Gentlemen”, jeftinu akcijsku brit-komediju u kojoj je  Matthew McConaughey bačen u ralje engleskih trenirki, a Guy Ritchie se igra s onim što radi najbolje: gangstere stavlja u šekspirijanske situacije, a nasilje, rasizam i ljudsku glupost soli komedijom.

Sve je to ponovio i u osam epizoda serije “The Gentlemen” – Netflix radi ono što Netflix radi, rasteže filmove u serije, ali ovog puta daje priliku autoru kakav je Ritchie, inače znan po jakim i živopisnim likovima, da se u osmosatnom trajanju serijskog formata konačno raspištolji pa svoj šekspirijanski teatar kriminala i smijeha odvede i provede kroz dovoljno rukavaca te ih propisno razmaše, bez previše kočnica.
TV “The Gentleman” je, baš kao i filmski izvornik (samo s dosta izmijenjenom pričom tek postavljenom na istim nogama, neki bi rekli spin-off), jednostavno zabavan i uzbudljiv spoj naličja britanske aristokracije i ulične gangsterske psihopatologije, saga o sinu bogataša (glumi ga Theo James iz serije “The White Lotus”) koji naslijedi vojvodsku titulu, imanje, farmu marihuane i dug problematičnog brata. I sve to samo u prvoj epizodi.

Dina (1984) - produžena verzija
Trash Humpers (2010)