“The Convert” (2023) – Maorski Apokalipto

marko 21.07.2024. Recenzije

“The Convert” je najnoviji film renomiranog novozelandskog redatelja Leeja Tamahorija, koji se proslavio jednim od najboljih filmova devedesetih – kultnim filmom “Bili jednom ratnici” iz 1993. godine. Tamahory se ponovno bavi Maurima (s kojima je i sam genetski povezan), a ovaj put nas vodi u zlatno doba njihove kulture. Ovaj povijesni ep smješten je u 19. stoljeće i zorno prikazuje sudar kultura kroz prizmu britanske kolonizacije i maorske tradicije.

“The Convert”, r. Lee Tamahori

Sukob duhovnosti i identiteta

Film prati priču Thomasa Munroa (Guy Pearce), britanskog misionara koji dolazi na Novi Zeland s namjerom širenja kršćanstva među “divljim” Maorima. Munro je poslan u prvu novozelnadsku koloniju pod kontrolom Britanije, gdje ubrzo postaje svjedokom neizrecivih okrutnosti kolonijalne vlasti nad autohtonim stanovništvom. Kroz Munrovu borbu s vlastitom savješću i preispitivanje svojih vjerovanja, gledatelji dobivaju uvid u kompleksne odnose između kolonizatora i koloniziranih.

Dok Munro pokušava pronaći svoje mjesto među Maorima, susreće maorske poglavice koji umjesto da se ujedine i ojačaju pred dolaskom “bijelog svijeta” i dalje međusobno ratuju uz novostečeni fetiš na muškete i kubure. Maori su isprva skeptični prema strancu, no kroz njihov razvijajući odnos, film istražuje teme kulturne razmjene, gubitka identiteta i duhovnog preobraćenja.

Povijesni kontekst

Maori su autohtoni narod Novog Zelanda, s bogatom i složenom kulturom koja seže tisućama godina unazad. Njihova društvena struktura, jezik, umjetnost i duhovne prakse igraju ključnu ulogu u filmu, pružajući autentičan pogled na njihov način života prije i tijekom britanske kolonizacije. Film se oslanja na povijesne činjenice i stvarne događaje kako bi što vjernije prikazao napetosti i sukobe između Maora i europskih doseljenika.

Režijski odličan, s pogođenom glumačkom postavom i desaturiranom fotografijom “The Convert” pokazuje da gospodin Tamahori još ima feeling, bez obzira na Parkinsa i već solidne sedamdesete godine života!

Burial potpisuje soundtrack novog filma Harmonyja Korinea "Baby Invasion"
"Baby Assassins" - stiže kraj trilogije!