Deadpool & Wolverine (2024) – Jesu li Disney/Marvel uspjeli?

boris 09.08.2024. Akcija Recenzije

Ja volim superjunačke filmove i ne smatram ih šundom i trashem. Donnerov “Superman” i Burtonov “Batman” su odavno prerasli žanr kojem pripadaju i zasluženo postali klasici kao i još neki drugi filmovi. Revitalizacije koje su došle s naslovima poput “Kick-Ass” i “V for Vendetta” su bili dobrodošli i uspjeli eksperimenti, a MCU je napravio nešto inovativno i stvorio franšizu lagano povezivavši mrežu likova u solo izdancima origin storyja svojih najpoznatijih superjunaka koristeći aftercreditse za najave novih filmova iz svoje produkcije. Tako je prva faza krenula s “Iron-Manom” Jona Favreaua koji je postavio temelje današnjeg (narušenog) carstva, a završila s prvim Whedonovim “Avengersima” koji su bili zbilja solidan i drukčiji blockbuster. Zašto drukčiji? Pa Whedon je sve do tada bio manje-više scenarist i televizijski redatelj, a Avengersi usprkos spektakularnosti su imali taj neki štih televizijskog filma što mu nije umanjivalo kvalitetu ni najmanje, dapače dalo mu je na nekoj ležernosti i neopterećenosti. No paralelno s MCU-om i FOX je radio svoje ekranizacije Marvelovih junaka, od kojih su “X-Men” bili daleko najkvalitetnija franšiza, a onda je došao “Deadpool” i probio sve tadašnje rekorde. Postao je najprofitabilniji Rated R film ikada, također, jedan je od vjerojatno najboljih redateljskih debija svih vremena (redatelj Tim Miller se nakon toga udružio s Davidom Fincherom i za Netflix producirao suludu animiranu, eksperimentalnu seriju “Love, Death + Robots) ali ovaj laprdavi junak je postigao još mnogo toga vrijednoga upisivanja u knjige filmske povijesti… Publika i kritika su naprosto obožavale spoj akcije i humora koji su dobili tako da je nastavak bio neminovan i naravno realiziran.

Drugi dio je režirao David Leitch (redatelj “Atomic Blonde” i ko-redatelj prvog “Johna Wicka”), no bez obzira što je bio zabavan i također uspješan na blagajnama nije ponovio uspjeh jedinice. Od drugog dijela do dijela iz naslova su se dogodile neke ogromne stvari. Studio “20th Century Fox” je kupio Disney (baš kao i Marvel), velika glavna MCU franšiza je završila s filmom “Avengers: Endgame”, a otada je Marvel ugl.počeo nizati flop za flopom. Čak i ako je film zaradio nešto bio je dočekan na nož.

As far as I’m concerned ja sam digao ruke nakon “Shang Chi and the Legend of Ten Rings”. Ono što smo trebali dobiti je film o street level akcijskom junaku koji se tuče malo bolje od prosječnog ninje, a Marvel je svog jedinog azijskog junaka pretvorio u nekog bezveznog bucmastog lika koji parkira aute, ali je odabran da postane kineski Neo of sorts (Michelle Yeoh i Tony Leung što Vam je to trebalo?) i tu su ubacili ogavnu količinu fantazije, očajnog CGI-ja, te režijom i montažom upropastili fight koreografiju sada pokojnog Brada Allana. Bilo tu još failova poput “Eternalsa”, “Ant-Mana 3”, “The Marvels” etc. za koje eto zbilja nisam imao želuca, a da oni ostaju brod koji tone najbolje pokazuje činjenica da u novoj ekranizaciji “Fantastic 4” gl.lik više nije Reed Richards kojeg sada tumači Pedro Pascal (najpoznatiji kao Mandalorian) već Sue Storm koju glumi Vanessa Kirby (što je ok casting), ali fanovi su već sada pissed off, a navodno i Silver Surfera glumi Julia Garner. Ok, kužimo Marvele, “woke” ste…

I onda mrvica neke svjetline je došla u vidu ovog filma “Deadpool & Wolverine”.

Kako to već biva kad su studiji očajni i spremni podebljat bankovne iznose glumcima, Hugh Jackman se vratio ulozi Logana (ugl. zbog prijateljstva s Reynoldsom koji se zbilja čini kao profoundly funny i ok lik), a Ryan se pak spremio da bude “Marvelov Isus” koji će izvući studio iz problema u koje su ih uvalile loše poslovne odluke, upetljavanje politike u filmove, etc… E, sad….

Prvo, uvodnu špicu prvog “Deadpoola” neću zaboraviti nikada (directed by overpaid douche), uvodna špica trojke gdje Wade čaga na neku zaboravljenu stvar od ‘N Synca nije iole usporediva s ni funny kako su si to Shawn Levy (redatelj trojke) i Ryan zamislili da će biti, no to je najmanji problem od svega. Stvar je u tome što svemir Deadpoola umire i jedini koji ga može spasiti je Wolverine (tj.jedan od Wolverineova iz Marvelova multiversa), same all, same all dakle.. No onda junak koji nosi crveno da ga ne vidimo kako krvari završi u uredu Mr. Paradoxa iliti exposition boya (Matthew McFadyen) koji mu valjda 15-20 minuta objašnjava što se će se dogoditi s njegovim svemirom i pošalje ga u “The Void” nekakvu dimenziju post-apokalipse of sorts (naravno, spomene se i “Furiosa”) gdje se nalaze razni junaci iz starijih ekranizacija Marvelovih filmova (iz ere prije MCU-a) i gl. negativka je Cassandra Nova, sestra blizankinja profesora Charlesa Xaviera koju je u stripovima stvorio Grant Morrison koja želi…? Prepare yourself – uništiti svijet i sve svemire pretvoriti u rupu kakva ja ova u kojoj ona živi? Because why? She’s eeeeeeeeevil!!! Stara je izreka, film je dobar onoliko koliko je njegov negativac! Emma Corrin u toj ulozi nije loša, ali motivi su joj glupi van svake pameti. Onak, jesi ikad vidjela ili bila u nekom drugom svemiru? Jesi ikad jela pizzu, napila se s ekipom, ševila se, bila vani, (bila na Trash Film Festivalu ili Grossmanu 😀 ? ) gledala zalazak/izlazak sunca? Ne? Well, let’s just ruin it for everybody then… Zla je zato što je zla i nema iole nikakav validan motiv da radi ono što radi, a to je toliko iritantno da je to van svake pameti.

Što bi se reklo, ovo nema nikakve veze sa sirom, ali nedavno je izašao i “Beverly Hills Cop 4: Axel F.” u produkciji Netflixa i također sve možete pročitati iz trailera, ali Kevin Bacon je gl.negativac i njegov motiv for evil doings is – money! Cliche? Cliche you say? Well, maybe, ali on je policajac koji je cijeli život radio u policiji i branio civile, sugrađane te shvatio “od svoje mirovine ja u svom gradu neću imati šta jesti”, po meni sasvim validan motiv bez obzira na to koliko često upotrebljivan, čak sam i suosjećao s njim u filmu. Cassandra Nova takav motiv nema i ona kao villain pada u vodu, topi se u bezdanu i nestaje iz sjećanja u vidu Carpenterove magle.

Kakve su fore? Pa Deadpool je takav lik da mu ne mora svaka actually biti funny,a Ryan zbilja može mljeti sto na sat, tako da ima i nekih koje slete na plodno tlo. Akcija je okej, ali fajtovi između njih dvojice koliko god nepotrebni bili (i jedan i drugi imaju healing kao super abillity) su lijepo skoreografirani i cool je što Levy ima smisla za slapstick humor dok su te tučnjave u tijeku, no opet kad bih rekao da je akcija bolja nego u jedinici i dvojci, lagao bih. Šore završavaju nekako uneventful i sam spektakl svega toga ostavlja dojam već viđenoga. Scenarij je gotovo nepostojeći, priču nam prepričavaju likovi (Mr. Paradox I’m looking at you), a silne fore koje nam se uvaljuju čine da film izgleda više kao niz jedva povezanih skečeva negoli kao “film”. Što se tiče cameo pojava, svi ste već sve vjerojatno vidjeli tko se pojavljuje i to zbilja igra na faktor nostalgije u čovjeku/publici, ali da sam očekivao daleko više – jesam…

I da, Morena Baccarin je opet potpuno neiskorištena…

P.S. Bez obzira na sve, drago mi je da je film natukao brutalnih para na blagajnama i čak i kod nas prebacio 100 000 gledatelja, jer hej, četvorka možda bude bolja.

"Uzumaki" - povratak klasika horora!