Ove se godine po prvi put u Hrvatskoj, u organizaciji ustanove Kino Edison, održao međunarodni festival kaskaderstva koji je demonstrirao važnost ove profesije u filmskoj industriji. Tarantino je filmskim kaskaderima izgradio spomenik dajući važnost takvim profesionalcima preko likova u svojim filmovima poput Stuntman Mikea (Kurt Russel) u filmu “Death Proof”, a možda i najviše onim koji se odaziva na ime Cliff Booth (Brad Pitt) u “Bilo jednom u Hollywoodu” te je u intervjuima nerijetko spominjao bitnost kaskadera kao stoljetnog zanimanja, podsjećajući na potlačenost, ali i nepriznatost ove filmske profesije.
Chad Stahelski, redatelj filma “John Wick 4”, potvrdio je da je razgovarao s predstavnicima Akademije o dodavanju kategorije za kaskadere na Oskaru i da su ostvareni pomaci i suglasnost oko potrebe za istom.
Komplikacije leže u preciziranju koga točno nagraditi i kako odabrati najbolji kaskaderski podvig? Kome dodijeliti nagradu? Stahelski predlaže da se možda treba počastiti kaskaderskog koordinatora. Svojim teoretiziranjem i prijedlozima ide još i dalje, predlažući da možda treba postojati nekoliko kategorija za svaki pojedini odjel. Koji je najbolji kaskaderski podvig? Najbolja koreografija? Najbolja akcijska sekvenca? Najbolji kaskaderski ansambl? Koreograf borilačkih vještina? Koreograf borbenih scena? Kaskaderski dvojnik? Redatelj druge jedinice? Tko dobiva nagradu i tko ju je najviše zaslužio?
Naravno, postoje i oni koji tvrde da je uvođenje takve nagrade glupost i nepotrebnost. Tvrde i da bi nagrađivanje situacija koji uključuju rizik po život bilo loše za cijelu filmsku industriju i da bi ozbiljne ozljede i smrtnost među profesionalcima porasle. Samo biste namamili adrenalinske ovisnike prestižnom nagradom jedan je od najčešćih citata protivnika uvrštavanja ove kategorije za nagrade Oskar. Nitko ne želi poticati opasne, potencijalno smrtonosne kaskaderske podvige, i zato je i te kako važno da Stahelski i Akademija pronađu način kako to izbjeći, ako se već uvodi takva kategorija.
Mi, generacija osamdesetih i Žutog titla, odrasli smo diveći se ludim (u najboljem mogućem smislu te riječi) kaskaderima koji su nam svojim nevjerojatnim akrobacijama oblikovali najdraže filmske trenutke (djetinjstva). Njihova predanost i hrabrost zaslužuju priznanje koje nadilazi samo našu zahvalnost – zaslužuju vlastitog Oskara!