Fall Guy (2024) – Nažalost neuspješan eksperiment talentiranog Davida Leitcha

Još prije negoli je ispao jedan od ovogodišnjih većih flopova godine nisam apsolutno imao nikakvih očekivanja od ovog filma iz nekog razloga. No gledao sam ga prije negoli je zaronio na blagajnama iz respecta prema “87-11” stuntmanima i njihovoj produkciji “87 North”, da ne budem opet žrtva svojih predrasuda kako sam bio kada je “Nobody” izašao (koji me nije zanimao kol’ko je crno pod noktom), a ispao mi naj film sve do ovogodišnje “Abigail”.

Prije svega bih istaknuo plemenite namjere koje je ovaj film imao, a to su posvete kaskaderskoj profesiji, predivan intro sastavljen od kolaža nekih od najopasnijih stuntova iz filmova na kojima su radili članovi ovog stunt teama, a to su između ostalih J.J. Loco Perry koji uz Marca Zarora pada niz brdo u “Welcome to the Jungle” (iliti “The Rundown), “Atomic Blonde”, “Fast Five” to name just a few… I naravno da akademija prepozna njihov rad i odobri kategoriju dodjele Oscara za najbolji stunt.

Film je režirao sada već veteran David Leitch koji po meni još nije nadmašio svoj solo redateljski uradak , gore spomenuti “Atomic Blonde” sa Charlize Theron u gl.ulozi. Ovaj put David je odlučio napraviti svojevrsni remake serije “The Fall Guy” iz daleke 1981, koja je žanrovski bila akcijska avantura. Remake je pak akcijska komedija s Ryanom Goslingom i Emily Blunt (najbolja u “Edge of Tomorrow” s Tom Cruiseom) koji nam servira priču o ljubavi maltene najbadass hollywoodskog stuntmana i direktorice fotografije/snimateljice. Zvuči zanimljivo? I though so too. Ali, kako je ovo “komedija” problem numero uno je što uopće nije smiješna. Paper thin plot nam ne daje nikakav uvid u nekakav backstory likova, a komedija bi to morala imati. Sjetimo se čisto radi usporedbe recimo “The Mask” s Jimom Carreyem i Cameron Diaz. Jim je down on his luck bankar, nepopravljivi romantik u duši koji s psom gleda crtiće, nema sreće sa ženama, a kojega “Maska” Boga Lokija pretvara u svojevrsnog superjunaka, dok je Diazica ne samo njegov love interest, već i klupska “star” plesačica, tj. punokrvna femme fatale i djevojka not so low level mafijaša Doriana Tyrella, tj.big shot potrčka, ali i profesionalnog pljačkaša banaka koji želi bit “kalif umjesto kalifa” iliti gl.gangster u gradu. Ugl. mogao bih navesti milijun primjera, ali smatram da je ovaj jedan više nego dovoljan. Naime Gosling je samo “The Stuntman” i Blunt je samo “filmašica” te nema odgovora na pitanja:

-Zašto je on uopće postao kaskader?

-Kako i kada se zaljubio u lik Emily Blunt i ona u njega?

-Tko su oni kada ne rade svoj posao?

-Zbog čega ona želi biti redateljica?

-Zbog čega se on bavi tim poslom? = (svaki stuntman na svijetu ima detaljan odgovor na to pitanje)

-Što ona (E.Blunt) vidi u njemu?

-Što on vidi u njoj?

Jednostavno, ničeg od tih stvari s kojima bih se trebali povezati s likovima i suosjećati s njima jednostavno nema, a tim gore jer Goslingov lik na samom početku filma (SPOJLER) gotovo smrtno strada, a netom prije tog događaja se njih dvoje dogovore za večeru. Nakon toga prođe izvjesno vrijeme, nije nam rečeno koliko točno je on bio out of the game, ne znamo da li mu je ona dolazila u posjete etc. Ali kada se odluči vratiti u biznis u dijalozima koji povedu se otkrije plot hole veličine Grand Canyona: ona je ljuta što nije došao na večeru, a svjedočila je njegovoj nesreći!? WTF? Does she have eyes? Who wrote that shit? Lik je praktički slomio kičmu, ko zna koliko bio u komi i odlučio nestati, a vratio se na poziv producentice filma koji Emily sada režira i imamo javnu scenu kinda svađe njih dvoje koja se odvija za vrijeme snimanja stunta koji ova Kubrickovski ponavlja desetke puta ne bi li ovoga kaznila što ju je “otkantao”? Again, WTF? Who wrote that shit?

Inače, filmovi o snimanju filmova su nerijetko zanimljivi: genijalni Chazzelleov “Babylon”,Ivoryjev “The Wild Party” s Raquel Welch, te recimo serija i film “Entourage”, iz koje “The Fall Guy” nesumnjivo posuđuje više od nekoliko glavnih plot momenata, a jedan od njih je nestanak zvijezde filma koju tumači Aaron Taylor-Johnson. Znači nekakav pravi plot se odvija kada otkrijemo da je sve što se dogodilo uključujući i Goslingovu nesreću bila namještaljka kako bi se prikrilo, hmm, nešto… Tu se stvari zakuhaju, film malo dobije na dinamici i smislu, no ne dovoljno da bi bio smiješan, ali barem lakše gledljiv,a tu je i pas imenom “Jean-Claude”, pametniji od većine likova za kojeg se baš pitam se po kome je dobio ime?

Kako bi film “Fall Guy” o kojem pišem kulminirao, film koji snimaju “Metalstorm” (djelomično inspiriran i filmom Charelsa BandaMetalstorm: The Destruction of Jared-Syn“) mora biti dovršen, ali i taj fake movie mi je problematično blesav i ne znam da li time Leitch kritizira današnje spektakle ili bi pak i sam možda snimao tako nešto. Ugl. riječ je o nekakvom SF-u u kojem se svemirski kauboj zaljubi u neku aliensku princezu. Or something. Nebitno. Vizualno baca na “Mad Maxa” i grozni “Dune” od Villeneuva samo sa masom CGI-ja u pozadini, ali opet sa masom stuntova da bar ima nešto “stvarno”, a jedan od stuntova izvedenih u filmu je srušio rekord s najvećim brojem prevrtanja auta u povijesti (koji je do sada držao “Casino Royale”) s Danielom Craigom. Na kraju, “Metalstorm” je bio hit u kinima i Gosling i Emily su završili zajedno, no “The Fall Guy” je igrao u kinima dva tjedna, nije pokrio budžet i već je šutnut na streaminge i to u extended verziji, a za sada je jedan od većih flopova godine.

Autor:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)