Knox Goes Away (2023) – kad Michael Keaton režira!

boris 09.04.2024. Akcija Drama Komedija Recenzije Triler

Mislio sam da je ovo Keatonov redateljski debi, no prevario sam se, ovo je povratak u director’s chair nakon “The Merry Gentleman” od kojeg je prošlo šesnaest godina, a i taj će se pogledati. Što reći? Ovo je Keaton in his fullest form. Svaka rečenica, svaki tik, svaki pogled je savršeno odmjeren. Priča ne otkriva toplu vodu, no način na koji je ispričana je svjež zbog pristupa.

Naime, Michaelov lik iz naslova “Knox” je plaćeni ubojica, bivši vojnik, visoki IQ, iznimno inteligentan i načitan (ima valjda 10 000 knjiga na policama), no i u poznim godinama. Zbog posla je ostavio obitelj, a zbog nečeg što mu se dogodi je vrijeme da se pobrine za neke stvari, no tu će krenuti komplikacije. Iznenada će mu se pojaviti sin kojeg nije vidio godinama (James Marsden, najpoznatiji kao “Cyclops” iz franšize “X-Men”) i tražiti očevu pomoć oko nečeg što je napravio. Naravno, priskočiti će sinu u pomoć, no ne baš na način na koji biste očekivali (to je onaj svježi dio u scenariju) i biti ćete pristojno iznenađeni scenarističkim manevrima koji će Knoxa staviti na posljednji test snalažljivosti, a Keatonova metodičnost u glumi i režiji fino začinjava svaku scenu.

Kako je ovo DTV film (koji će kod nas ipak i zaigrati u CineStaru) neću reći da je iznenađujuće, ali lijepo je vidjeti da se stara garda međusobno poštuje tako da u sporednim ulogama možemo vidjeti i Oscarovce, Ala Pacina i Marciu Gay Harden. Kao i uvijek u zadnje vrijeme ono što me odbija pri gledanju filma je trajanje, no ovih dva sata prolete i nema dijela filma za koji se može reći da bi bolje teklo da je izbačen iz final cuta. Također, kad kažem Keaton je Keaton zbilja to mislim, cijeli film odiše tim njegovim luckastim vibeom. Dijalozi su neću reći duhoviti, ali quirky što je postignuće s obzirom da film ima i neku određenu težinu, no budite uvjereni – ovo nije drama. Sve je nekako realno, ljudski, emotivno i sve što je zbilja i zabavno dolazi iz situacije u kojoj su likovi postavljeni, a to je danas postala rijetkost.

"Posebni dodaci" i Park Chan-wook na HRT-u
Furiosa: A Mad Max Saga (2024) prvi plakat