Iduća će godina biti prekretnica zabavne industrije, najviše u svijetu igrica. Filmska industrija će morati puno riskirati i biti izuzetno hiperproduktivna, ukoliko želi barem malo zaustaviti dominaciju gejminga.
2025. godinu se u svijetu filma najavljuje kao povratak scenarističke originalnosti i autorskog filma. Čak su i financijski sigurnije reimaginacije najavljene kao autorski slobodnije.
Ovo je moj izbor naslova zapadne produkcije koji bi premijeru trebali imati iduće godine. Kabaretski i mjuzikli mi nikad nisu bili seksi, dapače, ali me barem malo zanimaju u interpretacijama ovih redateljskih imena no od njih najmanje očekujem i niže su mi na listi prioriteta za gledanje. Radujem se novim filmovima koje potpisuju Linklater, Gondry, Park, Malick, Bong, Aronofsky, Garland, Evans, Aster i Coen, a najviše me vesele novi Panos Cosmatos i Julija Ducournau.
1. Die My Love (Lynne Ramsay)
Mračna studija opsesivne ljubavi – intimna priča koja tinja poput molotovljevog koktela u ruci piromana.
2. Judy (Alejandro González Iñárritu)
Egzistencijalna odiseja bivše kabaret pjevačice čiji povratak pod svjetla reflektora postaje labirint vlastite prošlosti.
3. Alpha (Julia Ducournau)
Nasilna evolucija ukroćenog čovječanstva – civilizacija ispadne iz šina pa caruju krv, meso i primitivni instinkti.
4. Mother Brother Sister Mother (Jim Jarmusch)
Obiteljska drama na LSD-u u kojoj je svaki dijalog okružen misterijom, a svaki je kadar okupan neonom.
5. The Phoenician Scheme (Wes Anderson)
Savršeno orkestrirana prevara u svijetu antikviteta, s tonom pastelnih boja i neodoljivim osjećajem ironije.
6. Bugonia (Yorgos Lanthimos)
Bizarna priča o društvu koje vjeruje da pčele rađaju ljude – Lanthimos tone dublje nego ikad u alegoriju apsurda.
7. Nouvelle Vague (Richard Linklater)
Film o snovima, ljubavi i prolaznosti vremena, smješten u Parizu. Oda francuskom Novom valu.
8. The Mastermind (Kelly Reichardt)
Tiha, napeta priča o genijalcu čiji je pomno isplanirani životni put polako izgrižen svakodnevicom.
9. No Other Choice (Park Chan-wook)
Mračna osvetnička saga gdje se granice između dobra i zla brišu na standardno Parkovski način – bez kompromisa.
10. Frankenstein (Guillermo del Toro)
Gotička bajka strave i užasa koja vraća dušu legendarnom čudovištu – ljepota u ružnoći, tragedija u humanosti.
11. The Way of the Wind (Terrence Malick)
Poetično razmatranje života i smrti kroz prizmu vjetra koji neprestano mijenja krajolik i sudbine.
12. Jay Kelly (Noah Baumbach)
Kompleksna satira o sredovječnom muškarcu koji pokušava ponovno izmisliti sebe, uz katastrofalne posljedice.
13. Untitled White House Thriller (Kathryn Bigelow)
Napet politički triler o skrivenim tajnama i zakulisnim igrama na najvišoj razini vlasti.
14. Jupiter (Andrey Zvyagintsev)
Melankolična priča o izgubljenoj planeti i čovječanstvu koje zaboravi svoje korijene.
15. Highest 2 Lowest (Spike Lee)
Dinamična saga o klasnoj borbi u srcu urbanog kaosa, puna energije i sirove emocije.
16. The Bookie & The Bruiser (S. Craig Zahler)
Neo-noir priča o okrutnom svijetu klađenja i nasilja, a granice moralnosti se ruše brutalnom akcijadom.
17. The Battle of Baktan Cross (Paul Thomas Anderson)
Ratni sukob postaje intimna studija ambicije i izdaje – povijesna drama s modernim duhom.
18. The Cry of the Guards (Claire Denis)
Hipnotična priča o čuvarima granice koji postaju zarobljenici vlastitih strahova.
19. Sentimental Value (Joachim Trier)
Priča o izgubljenim uspomenama i predmetima koje definiraju naše identitete – nježna, ali bolno iskrena drama.
20. Caught Stealing (Darren Aronofsky)
Frenetična spirala propasti u kojoj jedan sitni zločin prerasta u kaos epskih razmjera.
21. Marty Supreme (Josh Safdie)
Priča o uličnom genijalcu koji balansira između briljantnih planova i potpune propasti, uz kinetički tempo i kaotičan šarm.
22. The Smashing Machine (Benny Safdie)
Brutalna saga o MMA borcu koji se bori sa profesionalcima u kavezu i demonima izvan njega.
23. Drowning: The Rescue of Flight 421 (Paul Greengrass)
Napeta proceduralna drama o katastrofi i spašavanju, ispričana Greengrassovom dokumentarističkom preciznošću.
24. After the Hunt (Luca Guadagnino)
Erotična, zagonetna priča o žudnji i opasnim igrama nakon fatalnog lova u izoliranom krajoliku.
25. Eddington (Ari Aster)
Egzistencijalni horor o znanstveniku koji otkriva užas u svemiru – i u vlastitom umu.
26. Black Bag (Steven Soderbergh)
Špijunski triler na steroidima u kojem torba prepuna tajni mijenja sudbine svih koji je dotaknu.
27. Mickey 17 (Bong Joon-ho)
Klonovi, etika i svemirska kolonizacija sudaraju se u priči koja je jednako smiješna koliko i uznemirujuća.
28. 28 Years Later (Danny Boyle)
Povratak u zombijima preplavljeni svijet u kojem vladaju nihilizam i beznađe pa se s pravom postavlja temeljno pitanje: Zašto uopće preživjeti?
29. Roofman (Derek Cianfrance)
Intimna priča o čovjeku koji se na krovu vlastitog razvoja susreće s prošlosti i teretom bremena skrivanog pod tepihom dok mu istina prijeti rušenjem temelja.
30. Flowervale Street (David Robert Mitchell)
Nostalgična, halucinogena potraga za izgubljenim svijetom mladosti, negdje između sna i noćne more.
31. Blue Moon (Richard Linklater)
Lamentiranje o ljubavi i neuhvatljivosti vremena zvuči kao odlično filmsko zen putovanje.
32. Hamnet (Chloe Zhao)
Vizualno predivna povijesna drama o obitelji Shakespearea, ispričana na vrlo poetičan, autorski način.
33. The Bride! (Maggie Gyllenhaal)
Feministički preokret gotičke priče u kojoj nevjesta ne čeka spas, već se bori za ideale vlastitim rukama.
34. Play Dirty (Shane Black)
Crnohumorna akcijska eksplozija o dvojcu antiheroja koji vuku prljave poteze na granici zakona i moralnosti.
35. Flesh of the Gods (Panos Cosmatos) – moj favorit!
Psihodelično horor-putovanje u kojem drevni bogovi dolaze naplatiti dugove.
36. The Ballad of a Small Player (Edward Berger)
Melankolična priča o kockaru kojega gubitak vodi do destruktivnog otkrića.
37. Warfare (Alex Garland)
Tehnološka antiutopija o ratu o kojem ne odlučuje ljudski faktor već hladna racionalna logika strojeva.
38. Mother Mary (David Lowery)
Lirska, duhovna odiseja o pop-zvijezdi koja traži inspiraciju u vlastitim demonima.
39. Onslaught (Adam Wingard)
Divlja akcijska kuhinja iz koje se osveta servira s dvostruko više metaka i krvi nego što je potrebno.
40. Ella McCay (James L. Brooks)
Dirljiva priča o ženi koja traži osobni mir i sreću usred destruktivnog kaosa obiteljske drame.
41. The Materialists (Celine Song)
Emotivna priča o dvojici kreativaca čiji san o umjetničkom savršenstvu počinje razarati njihovo prijateljstvo.
42. Where to Land (Hal Hartley)
Ekscentrična komedija o čovjeku koji pokušava pronaći idealno mjesto za pad – metaforički i doslovno.
43. The Running Man (Edgar Wright)
Svježa reimaginacija Kingove kultne priče, ovaj put s većim naglaskom na satiru svijeta reality televizije.
44. Neimenovana komedija o ropstvu (Trey Parker i Matt Stone)
Provokativna i suluda komedija direktno s granice dobrog ukusa od tvoraca South Parka.
45. Honey Don’t (Ethan Coen)
Neo-noir romansa o paru sitnih kriminalaca čiji je plan osuđen na katastrofu – na najslađi mogući način.
46. Havoc (Gareth Evans)
Neprestana akcijska lavina o policajcu koji prolazi kroz pakao gradskog podzemlja kako bi spasio nevinu dušu.
47. Rivals of the Amziah King (Andrew Patterson)
Napeti sukob između čovjeka i tajanstvene prijetnje iz prošlosti, smješten u atmosferu američkog Juga.
48. The Drama (Kristofer Borgli)
Satirični komentar života na društvenim mrežama u kojem narcisoidni protagonisti ulaze u spiralu laži, drame i apsurdnih self-help mantri.
49. A Big Bold Beautiful Journey (Kogonada)
Vizualna poezija o običnim ljudima koji se suočavaju s izvanrednim situacijama, prožeta nježnošću i filozofijom.
50. Wolf Man (Leigh Whannell)
Svježa i hrabra reinterpretacija klasične horor priče u kojoj čovjek postaje zvijer, a civilizacija gubi svaki trag humanosti.
51. Predator: Badlands (Dan Trachtenberg)
Prey je bio iznad očekivanja (pogotovo na izvornom jeziku Komanča, engleska verzija je znatno slabija u dojmu) pa su očekivanja od “nastavka” velika.
52. Fuze (David Mackenzie)
Intenzivna priča o saboteru čija destruktivna misija preraste u moralnu dilemu kada otkrije skrivene motive svojih nadređenih.
53. The Lost Bus (Paul Greengrass)
Greengrassov kinetički triler o običnim putnicima zarobljenima u otetom autobusu, gdje je svaki trenutak ključan za preživljavanje.
54. Hurry Up Tomorrow (Trey Edward Shults)
Hipnotična priča o grupi izgubljenih duša koje provode posljednji dan na Zemlji u potrazi za smislom.
55. The Actor (Duke Johnson)
Metafizički noir o glumcu koji gubi granicu između stvarnog života i uloga koje igra, u svijetu punom sjena i lažnih identiteta.
56. Golden (Michel Gondry)
Nadrealna fantazija o čovjeku koji doslovno pronalazi zlato u svemu što dotakne, a njegov dar postaje prokletstvo nezasitnog društva.