Moram priznati da mi je trebalo neko vrijeme da se sjetim tko je Takashi Yamazaki, a onda se internet sjetio za mene – pa da, gledali smo ga prije 20 godina, štoviše, jedan od prvih DVD-ova iz vala nove azijske kinematografije koji je sjeo na moju policu bio je njegov “Returner”! Posljednjih desetak godina sam potpuno zaboravio na ovaj američkim akcićima očarani SF o mladoj heroini koja iz 2084. putuje u 2002. ne bi li na vrijeme spriječila vanzemaljsku invaziju i početak uništenja ljudske vrste. Ali ništa nije tako jednostavno u Japanu kojim vladaju jakuze…
Bio je to pravi početak žanrovskog putovanja Takashija Yamazakija, redatelja koji je počeo na televiziji i neko vrijeme snimao filmove koji nisu nužno za djecu (poput, recimo, “Returnera”), ne bi li se s godinama gotovo potpuno posvetio obiteljskim hitovima, SF-u i fantasyju.
U Udinama smo na jednom od prvih Far East Film Festivala koje smo posjetili gledali njegov hvaljeni nostalgični megahit “Always: Sunset on Third Street” (2005.), koji je tada dobio nagradu publike (pa tako popularan izrodio i niz nastavaka), a na Žutom titlu titlu osobno sam hvalio dva dijela njegovog “Parazita” (2014. i 2015.), superzabavnog mainstream SF horora o ejlienskim tjelokradicama, adaptaciju klasika mange Hitoshija Iwaakija.
E pa da, to je taj Takashi Yamazaki, momak koji je postao gospodin čiji je “Godzilla Minus One” dobio Oscara za efekte (napredni VFX njegov je dugogodišnji potpis), a usto i osvježio franšizu pričom o kamikaze pilotu koji se nakon susreta s velikim gušterom bori s PTSP-om. Yamazaki zna što radi – s temom kamikaza razvalio je deset godina ranije, režijom blockbustera “The Fighter Pilot” (2013.), a sa sve skupa 30-ak filmova i serija u karijeri, postao je jednim od komercijalno najuspješnijih japanskih redatelja današnjice.